Google: AI Overviews aylık 1.5 milyar kullanıcıya ulaştı

Google, AI Overviews adı verilen yapay zeka destekli arama aracının şimdi aylık 1.5 milyar kullanıcıya ulaştığını duyurdu. Alphabet’in 2025 birinci çeyrek finansal sonuçlarıyla birlikte açıklanan bu veri, Google’ın yapay zekaya yaptığı yatırımların meyvelerini verdiğini gösteriyor.

AI Overviews Güçleniyor, Gemini Her Yere Yayılıyor

Google’ın CEO’su Sundar Pichai, AI Overviews veya Yapay Zeka Özetleri’nin geçen yıl Mayıs ayında geniş çapta kullanıma sunulduğundan beri büyük bir kullanıcı kitlesi kazandığını vurguladı. İlk başlarda bazı eleştiriler aldığı tuhaf önerilerle karşılandı ancak şirket sürekli olarak bu özelliği güncelleyerek geliştirdi. Şimdi AI Overviews, daha fazla sorgu türünü kapsıyor ve içeriklere resmi olarak reklamlar da dahil edilerek iyileştirildi. Bu araç ayrıca ChatGPT Search ve Perplexity gibi diğer yapay zeka destekli arama araçlarıyla da rekabet etme hedefinde.

Google, yapay zeka çalışmalarını sadece arama ile sınırlamıyor. 2025’in ilk çeyreğinde duyurulan yenilikler arasında Gemini 2.5 Pro adında deneysel bir model, Gemini Deep Research ile yapay zeka destekli podcast üretimi ve Google Haritalar’da seyahat planı yapmayı mümkün kılan ekran görüntülerini tarama yeteneği de bulunuyor.

Mart ayındaki duyuruyla birlikte Google, mobil cihazlarda klasik Assistant hizmetini kademeli olarak Gemini ile değiştireceğini açıkladı. Pichai, bu dönüşümün sadece telefonlarla sınırlı olmayacağını; tabletler, arabalar, kulaklıklar ve akıllı saatler gibi yardımcı cihazlara da yayılacağını belirtti.

Finansal olarak güçlü bir çeyrek geçiren şirket, 2025’in ilk üç ayında 90.2 milyar dolarlık gelir elde etti. Bu, yıllık bazda %12’lik bir artış anlamına geliyor. Ayrıca YouTube ve Google One servislerinin etkisiyle abone sayısının 270 milyonu aştığı bilgisi de paylaşıldı.

Ancak Google için her şey güllük gülistanlık değil. Şirket, ABD Adalet Bakanlığı’nın açtığı antitröst davaları nedeniyle ciddi bir baskı altında. Arama pazarındaki tekel konumuyla ilgili davada “bölünme” olasılığı gündeme gelirken, geçen hafta Google’ın reklam teknolojilerindeki tekel davasını da kaybettiği açıklandı.

Related Posts

DJI Mini 5 sızdırıldı: LiDAR sensörlü kompakt drone geliyor

DJI’ın merakla beklenen yeni kompakt dronu Mini 5, beklenmedik bir şekilde Çin sokaklarında test edilirken görüntülendi ve drone dünyasında heyecan yarattı. DroneXL ve Jasper Ellens tarafından paylaşılan bu sızıntı, yeni modelin önemli teknolojik …

Plastiğin doğada parçalanması ne kadar sürüyor? İşte korkunç cevap!

Elimizle yarattığımız çevre felaketini anlamak için, plastiğin doğada çözünme süresini bilmek yeterli olacaktır. İşte farklı plastik ürünlerin doğada parçalanma süreleri…

iPhone 17 ile birlikte, iPhone’larda 12 GB RAM dönemi başlıyor

Apple, iPhone 17 serisinde RAM kapasitesini artırmayı planlıyor. iPhone 17 Air, iPhone 17 Pro ve Pro Max modellerinde 12 GB RAM ile çoklu görev performansı ve Apple Intelligence’ın etkinliği üst seviyelere çıkarılabilir.

SonarPen artık MacBook trackpad ile çalışabiliyor

iPad modelleri için Apple Pencil serisine iyi bir alternatif olan basınç hissiyatlı SonarPen artık MacBook trackpad alanında da kullanılabilecek. Son güncelleme ile SonarPen kalemlerine önemli bir alan açılmış oldu.  SonarPen ve MacBook …

En tehlikeli tuz göllerinde yaşıyor: Bu tek hücreli mikrop çok hücreli bir yaratığa dönüşebilir!

Brandeis Üniversitesi patobiyoloğu Theopi Rados liderliğinden yapılan araştırmada en tehlikeli tuz göllerinde yaşayan tek hücreli bir mikrobun ok hücreli bir dokuya dönüşme yeteneğine sahip olduğu ortaya çıktı.

OLED stratejisi işe yaradı: LG’nin çeyrek kazancı belli oldu

 LG Display, 2025’in ilk çeyreğinde 6,065 trilyon won gelir ve 33,5 milyar won (23 milyon dolar) faaliyet kârı açıkladı. Şirket, böylece üst üste ikinci çeyrekte de kâr açıklamış oldu. Bu başarının arkasında ise şirketin OLED dönüşüm süreci yer …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir