Mobil Eğitici Uygulamalar 2024’te Küresel Çapta 3,9 Milyar Kere İndirildi

Eğitimde Dijital Oyunların Önemi Artıyor

Çocukların erken dönem öğrenim süreçlerinde dijital oyun ve uygulamaların rolü giderek büyüyor. OECD’nin ‘Education at a Glance 2024’ raporuna göre, üye ülkelerde 2 ile 8 yaş arasındaki çocukların yüzde 73’ü dijital oyunlarla öğrenme deneyimleri yaşıyor. ABD’de ise çocukların yüzde 76’sı düzenli olarak dijital oyunlar kullanıyor.

Eğitici oyunlar özellikle tablet ve mobil cihazlarda tercih ediliyor. Bu oyunlar, çocukların bilişsel ve motor gelişimine katkı sağladığı için ebeveynler tarafından tercih ediliyor. Otsimo CEO’su ve Kurucu Ortağı Zafer Elcik, ebeveynlerin içerik seçerken kullanım süresine de dikkat etmeleri gerektiğini vurguluyor.

Dijital Eğitim Uygulamalarında Büyüme Trendi Devam Ediyor

Data.ai’nin 2024 yıl sonu raporu, eğitici mobil uygulamaların dünya genelinde yüzde 18 artışla toplamda 3,9 milyar kez indirildiğini gösteriyor. Bu uygulamaların yüzde 65’i 2-8 yaş arası çocuklar için tercih ediliyor. Otsimo CEO’su Zafer Elcik, dijital ortamların çocukların gelişiminde önemli bir rol oynadığını belirterek, Spin Master ile geliştirdikleri Crayon Club uygulamasını tanıtıyor.

Çocukların Gelişimine Katkı Sağlayan Eğlenceli İçerikler

Çocuklar haftada ortalama 5-10 saat dijital uygulamalarda zaman geçiriyor. Bu nedenle içerik kalitesi büyük önem taşıyor. Otsimo CEO’su Zafer Elcik, içeriğin kaliteli, etkileşimli ve eğlendirici olmasının gerekliliğine dikkat çekiyor. Özellikle oyun tabanlı eğitici uygulamaların çocukların gelişimine olumlu katkı sağladığı belirtiliyor.

Türkiye’den Sektörde Başarılı bir Örnek: Crayon Club

Spin Master ve Otsimo iş birliği ile geliştirilen Crayon Club uygulaması, 2-8 yaş arası çocuklar için özel olarak tasarlandı. Uygulama, çocukların yaratıcılıklarını özgürce ifade edebilecekleri 300’den fazla boyama sayfası sunuyor. Ayrıca uluslararası çocuk güvenliği standartlarına uyumlu olarak geliştirilen uygulama, ebeveynler ve eğitimciler tarafından da beğeniyle karşılanıyor.

Çocuklara Sağlıklı Dijital Deneyim Sunan Crayon Club

Otsimo CEO’su Zafer Elcik, Crayon Club’ın kullanıcı odaklı yaklaşımıyla çocukların kaliteli ve güvenli dijital deneyim yaşamasını sağladıklarını belirtiyor. Uygulamanın basit arayüzü, çocukların rahatça kullanabilmesini sağlarken, ebeveynlerin de güvenle kullanmasını sağlıyor. Crayon Club, dijital eğitim sektöründe önemli bir konuma sahip olarak öne çıkıyor.

Hesap Aç, 1.000 TL Kazan. BYBIT TR’ye Şimdi Üye Ol. Reklamdır
Kaynak: Haberler.com / Teknoloji

Related Posts

Yapay şimşekle gübre üretildi: Bilim dünyasını sarsan buluş

Sydney Üniversitesi’nden Kimya ve Biyomoleküler Mühendislik Bölümü’nden Profesör PJ Cullen liderliğindeki ekip, havadaki azotu elektrikle uyararak doğrudan gaz formunda yeşil amonyak elde etti. Ekip, bu yöntemde plazma teknolojisi ve zar bazlı …

Sıfır otomobillerde yeni fiyat dönemi başladı

Döviz kurundaki dalgalanma ve yükselen maliyetler, otomobil fiyatlarını yeniden şekillendirdi. Distribütörler, Temmuz 2025 itibarıyla güncellenen fiyat listelerini yayımladı.

10.500 yıl önce yaşamış kadının yüzü yeniden canlandırıldı: Avrupalılar daha koyu tenliymiş

Belçika’da bundan tam 10.500 yıl önce yaşamış bir kadının yüzü yeniden canlandırıldı. Ortaya çıkan sonuca baktığımızda, tarih öncesi yaşayan Avrupalıların görünüşüne dair birçok bilgi içeriyor. Genetik ve arkeolojik veriler, o dönem insanlarının tek tip bir görünüme sahip olmadığını, farklı ten renklerinin Taş Devri’ne kadar uzandığını gösteriyor.

Kahve içmek yaşlanmayı yavaşlatıyor mu?

Uzmanların yeni araştırmasına göre dünyanın en sevilen uyarıcısı, sadece zinde tutmakla kalmıyor, içerisindeki kafein ile hücre seviyesinde yaşlanmayı yavaşlatıyor.

40 yıllık efsane tarih oluyor: Windows, Mavi Ekran’a veda ediyor

Windows bilgisayarlarımız ile özdeşleşen ve önemli hatalarda karşımıza çıkan Mavi Ekran Hatası, yeni dönemde yerini Siyah Ekran Hatası’na bırakıyor.

Xbox uygulaması artık diğer platformlardan oyun açmanıza izin veriyor

Microsoft’un imza attığı yeni oyun arayüzü, Steam ve Epic gibi diğer platformlarla bütünleşik çalışacak.