Yanıltıcı reklamlara 32,5 milyon TL’lik rekor ceza! İndirim aldatmacası, sahte vaatler, eksik bilgi…

Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu’ndan Sert Cezalar Geldi

Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu, son toplantısında 131 dosyayı mevzuata aykırı buldu ve toplamda 32 milyon 481 bin 507 TL idari para cezası kesti. Ayrıca tüketici mağduriyetini engellemek adına 5 dosyaya erişim engeli getirildi.

Toplantıda, hazır giyim, teknoloji, otomotiv ve finans sektörlerine ait birçok firmanın reklamları incelendi. En fazla ceza, gerçeğe aykırı indirimler ve yanıltıcı finans kampanyalarına verildi.

Gerçeğe Aykırı İndirimler için Yüksek Cezalar

Reklam Kurulu’nun incelediği dosyalarda, hazır giyim sektöründeki sahte indirimler dikkat çekti. Yüksek fiyatlar üzerinden yapılan sahte indirimler nedeniyle 8 firmaya toplamda 4,8 milyon TL ceza kesildi. Kurul, yanıltıcı indirimlerin tüketiciyi manipüle ettiğini ve haksız rekabete neden olduğunu belirterek, benzer uygulamalara karşı denetimlerin artacağını vurguladı.

Teknoloji ve Otomotiv Sektöründe Yanıltıcı Reklamlara Cezalar

Bir teknoloji firmasının özel uygulamalara sahip olduğu izlenimi yaratan yanıltıcı reklamları incelenirken, bazı modellerin bu özelliklere sahip olmadığı ortaya çıktı. Yanıltıcı içeriğe sahip reklamlar nedeniyle firmaya ceza kesildi.

Bir otomotiv firmasının Türkiye’de satışa sunduğu modelin “Ses Tanıma Özelliği” hakkındaki reklamı incelendiğinde, bu özelliğin ülkede kullanılamadığı tespit edildi. Kurul, yanıltıcı içerik nedeniyle firmaya ceza keserek reklamı durdurdu.

Sıfır Faiz Vaadi Yerine Peşin Faiz

Son dönemde popüler olan “yüzde 0 faizli kredi” kampanyaları da incelenerek, bazı otomotiv firmalarının tüketicilere sıfır faiz vaadiyle sunduğu kredilerde peşin faiz ödemesi olduğu belirlendi. Ayrıca, kredilerin toplam maliyetini gösteren yıllık ve aylık maliyet oranlarının reklamlarda yer almadığı tespit edildi.

Domuz Derisi Tartışması

Bazı ayakkabı markalarının yurtdışındaki ürün tanıtımlarında domuz derisi içerdiği belirtilmesine rağmen, Türkiye’deki satış sayfalarında bu bilginin gizlendiği tespit edildi. Reklam Kurulu, eksik bilgilendirme nedeniyle 4 firmaya durdurma cezası ve 3,4 milyon TL para cezası kesti.

Reklam Kurulu, tüketiciyi yanıltan firmalara karşı cezalarını artırırken, gerçeği yansıtmayan indirim kampanyaları, eksik bilgilendirme içeren reklamlar ve yanıltıcı finansal vaatler konusunda sıkı denetimlerin devam edeceğini duyurdu.

Related Posts

Özgür Demirtaş’tan Sezen Aksu’ya satış tepkisi: “Büyük fiyasko”

Türk pop müziğinin divası Sezen Aksu, 30 albüm ve 21 singledan oluşan müzik kataloğunu 18 milyon dolar (yaklaşık 695 milyon TL) Universal Music Group’a devretti. Büyük yankı uyandıran bu satışa ilişkin Ekonomist Prof. Dr. Özgür Demirtaş’tan tepki …

MB Başkanı Karahan’dan enflasyonun ana eğilimine dair açıklama

Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası (TCMB) Başkanı Fatih Karahan, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Merkez Bankası’nın faaliyetlerini anlattı. Karahan’ın sunumunda para politikası, kur ve likidite başta olmak üzere verilecek güncel mesajlar piyasaların …

Trendyol Go satıldı: Teslimatta yeni dönem!

Türkiye teslimat sektöründe önemli bir gelişme yaşandı. Trendyol Grubu, Trendyol GO’nun çoğunluk hisselerinin Uber Technologies Inc.’e devri konusunda anlaşmaya varıldığını duyurdu. Söz konusu devir işlemi, resmi kurumların onayının ardından …

Reel efektif döviz kuru endeksi geriledi

Reel efektif döviz kuru endeksi, Nisan 2025’te TÜFE bazında 1,55 puan azalarak 72,12’ye geriledi.

TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu’ndan Bakan Şimşek’e yanıt: Polisiye tedbirlerle vergi gelirleri arttırılamaz

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in tüm OSB’lerin, büyükşehirlerin giriş çıkışlarına vergi memuru yerleştireceklerine yönelik açıklamalarına “Her işletmenin, her fabrikanın kapısına vergi memuru koyarak vergi gelirleri arttırılamaz. Hakkaniyet de sağlanamaz” dedi.

Motorine indirim geliyor

Motorine indirim geliyor